Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

06 December 2014 | Argentinië, Puerto Madryn

Puerto Madryn ...
Eerst wat reis momentjes
afstand BA Puerto Madryn 1500 km
reistijd 18 uur zonder stops per bus
toilet aanwezig : ja
Goede stoelen : heerlijk geslapen lekker stoel naar achter en deken en kussen
Service : optimaal wat een bediening en wat een geweldige ober was dat , Iemand die van z 'n vak hield echter sprak hij geen engels en sprak je in spaans aan en als hij het antwoord niet begreep bleef hij staan net zo lang dat de communicatie ging werken...
Eten: drama : ontbijt lunch en diner liepen volledig door elkaar heen.. ik ben er nog steeds niet uit wat ik eigenlijk gegeten heb...;-)
Het landschap was zo desolaat, dor en droog en dat zeker 1000 km lang gelukkig was het grotendeels donker...en ik had voorraad wijn mee dus ik kwam de avond wel door..
Het reis gezelschap waar ik mee reis(20) is van uiteenlopende leeftijd en velen zijn ervaren reizigers , je leert zo tijdens excursie en reizen en diners de mensen wel kennen...en zij mij.. Djoser zijn uitgangspunt is vrijheid blijheid en de nadruk leg ik op het laatste...;-) ik heb enorm veel lol en er zitten vele prima gasten bij , grappig dat leeftijd geen rol speelt ...ook niet als ze 70+ zijn of 22 ...Vooral de reisleider is een topper ,jongen van 30 jaar en ben al een paar keer met hem op pad geweest afgelopen week. (Puerto Madryn heb ik bezocht dinsdag en woensdag).. genoeg geleuterd nu Puerto Madryn...

Puerto Madryn is een haven en strand plaats daar is niet zoveel te doen maar het gaat om Peninsulda Valdes.. Dit schiereiland is vlakbij en staat op de werelderfgoed lijst . Ik kan je nu heel veel vertellen maar ik wil je vragen dit schiereiland op te zoeken via google ..dan weet je genoeg
Een onvergetelijke ervaring die ik echt niet zo makkelijk onder woorden kan brengen en dat meen ik echt.. Ik heb voor het eerst van mijn leven ervaren wat het is om 'te gast te zijn bij de natuur en de geweldige dieren' ik voel mij echt gelukkig dat ik dit heb meegemaakt
Als je een Zuidkaper (walvis) ziet zwemmen met een jong en je kan ze bijna aanraken dan gebeurt er wat met je..........

Elke excursie is er een reisgids (lokaal) bij wat geweldig hoe die mensen vol passie en enthousiasme alles vertellen en beleven ...Wat ik ook ga doen verder met een baan , ik heb wel al geleerd dat ik liefde voor m'n werk wil hebben..op z'n minst plezier en geluk.. you never get a second chance...
Er zijn zoveel dieren en kolonies die je zo dichtbij kan naderen (met gids) dat je elke zucht kreun boer hijg paring en gevecht meemaakt .. dit bij de zeeolifanten enorme beesten met pasgeboren baby s ..wel al 300 kg zwaar hoor..;-)

Ik ben daar 2 dagen geweest , het schiereiland is wel groot , ongeveer Noor-Holland denk ik..leuk was dat we toen we net aankwamen afgelopen dinsdag (30 graden) direct met een mountainbike 20 km verder een zeeleeuwen groep hebben bezocht. De weg daar naar toe ging dus niet over asfalt maar grind en gruis en zand..Ik kreeg bewondering voor een aantal gepensioneerden in de groep die dit dus gewoon deden na 18 uur busreis ., het was wel een slijtage slag want een aantal mensen pakten toch maar de taxi..;-) Ik vond het geweldig om dit te doen met als hoogtepunt een enorme klif met zeeleeuwen

We hebben trouwens een zeer gezellige avond gehad aangezien een stel beide jarig waren en we uit eten gingen met de hele groep.. reuze gezellig en aardig wat wijntjes en vis (geen idee wat maar als je dat wilt weten dan vraag ik dat nog wel na ;-), geen vlees dus dit keer want we zitten wel aan de kust..;-) he...;-)

  • 07 December 2014 - 11:24

    Evelin:

    Cool, Kees!
    Vraag maar wat voor soort vis jullie hebben gegeten.... Kunnen wij het hier opzoeken...

    Ik ben heel benieuwd naar de foto's van alle dieren. Vooral van de walvis!

    Geniet er van!!!
    Groetjes,
    Evelin



  • 07 December 2014 - 19:49

    Fred:

    Hoi Kees,

    wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, dat is ook niet zo gek als ik je verslagen lees, misschien iets om over nat te denken als nieuw beroep reisverslag schrijver je bent er zeker geschikt voor.

    Kees geniet maar lekker verder, en tot in de Bontekoe,
    Groetjes, Fred

  • 14 December 2014 - 10:26

    Pim :

    Hou Kees het is hier 14 december.
    Jouw laatste verslag is van 7 december.
    Zijn de verbindingen zo slecht of ben je zuinig?
    Veel vermaak.
    Ciao
    Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4997

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 08 Januari 2016

Costa Rica & Panama

28 November 2014 - 21 December 2014

Argentinie en Chili

Landen bezocht: