Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Wat een reis en drukte in het vliegtuig , alle plekken bezet en het was wel wachten dus ook vertraging, geen punt...Ik zat helemaal achterin , lijkt goede plek maar niet als je naast wc zit en bij een plek waar mensen ruimte hebben om even te staan en met elkaar te kletsen..dus geen oog dicht gedaan en veel films gekeken gegeten en mensen gekeken , er zaten geen nederlanders om mij heen wel groepen met allerlei nationaliteiten dus op conversatie gebied lekker rustig... genoeg over de vlucht ...

Het reisgezelschap ontmoet na de gebruikelijke formaliteiten welke elk vliegveld met zich mee brengt. Niet iedereen is er er ontbreken er een aantal dus we moeten toch wel een tijdje wachten . Dus tijd om een rustig de groep te bekijken... leuke groep met uiteenlopende leeftijden maar de zestigers hebben wel de overhand ha ha . Het eerste wat je hoort is of je al met Djoser eerder hebt gereisd en waarheen. Nou er zitten reislustige types tussen mijn god die reizen alle continenten over , maar ik heb ook stoere verhalen over oa Texel en Cuba hoor...;-)
Ieder geval zitten er humoristische types tussen dus dat zal wel lukken ..

Buenos Aires is een geweldige (drukke) stad een mix van Lissabon, Parijs en Barcelona en Madrid . Veel europeese invloeden en het straten patroon zijn allemaal schaakborden met af een toe een diagonaal . Het is al erg warm en klammig, na wat drankjes heb ik 3 uurtjes voor ik kan inchecken dus ga even alleen op pad, ik krijg al 200 peso's mee van de Argentijnse lokale reisleider dus dat is een prima service , geld op de pof en dat met deze inflatie maar daar schrijf ik later wel meer over want dat geld hier dat is wat hoor ...

Djoser reizen staat voor plezier en genieten en je moet dingen maar over je heen laten komen en je niet druk maken over zaken die soms anders lopen dan gepland, we kunnen dus ook afwijken van evt excursies en uitjes. Prima daar hou ik wel van , geen stress en gezeik zeg maar kort door de bocht
eigenlijk was dat een waarschuwing van de reisleider (geen gids) Marko waar ik het na 1 dag al prima mee kan vinden . We hebben een leuke voorstellingsronde gedaan met de groep van 20 en s avonds met z n allen gegeten en gedronken dus dan is het ijs zeg maar gebroken...
Prima reis gezelschap (er zit een meisje bij welke ik ken uit het bankwezen dus je komt altijd bekenden tegen...;-)

Later vertel ik nog wel meer over Buenos Aires, de eerste dag was toch even aclimatiseren, bijkomen, bijslapen en vooral wat drinken, de wijn is hier trouwens van geweldige kwaliteit en het vlees is gewoon top wat mals en smaakvol zeg maar ja daar zijn de Argentijnen om bekend....

  • 01 December 2014 - 12:22

    Stella:

    Leuk Kees! Nou, ik ga je volgen, hoor!
    Heel veel plezier en doe voorzichtig!
    XStella

  • 01 December 2014 - 12:46

    Evelin:

    Hallo Kees!
    Nou, veel plezier daar in BA....
    Als je een vleeseter bent zit je daar goed, er wordt amper groente geserveerd... he he he...

    Groetjes en geniet er van!!!
    Evelin



  • 01 December 2014 - 14:36

    Tom:

    Ha die Kees,
    Leuk om vanuit een bijna vriezend Nederland (+2 celcius) te lezen over jouw barre omstandigheden. Het zal inderdaad wel een aardige overgang voor je zijn. Maar met een leuk gezelschap om je heen lukt dat vast snel en gemakkelijk.
    Tussen mijn drukke ROS aktiviteiten door (dat is alleen voor insiders te begrijpen) ga ik je avonturen volgen!
    Het enige wat ik nu nog even kwijt wil is dat alle reacties -vóór deze van mijzelf- van VROUWEN afkomstig zijn...dus dan weet je meteen wie je het meeste missen ;-)
    Veel plezier!
    Tom

  • 01 December 2014 - 21:50

    Ingrid:

    Leuk Kees! Ik verheug me nu al op je volgende verslag! Hopelijk straks ook wat leuke foto's erbij?!
    Ben benieuwd naar je vervolg... X Ing

  • 02 December 2014 - 17:11

    Rob:

    Ik zou willen dat ik het kon zien Kees, geniet ervan

  • 02 December 2014 - 22:21

    Harma:

    Hoi Kees,
    Wat spannend allemaal en leuk om te lezen. Jesse vraagt of je al weer thuis komt :)
    We volgen je!
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 4978

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 08 Januari 2016

Costa Rica & Panama

28 November 2014 - 21 December 2014

Argentinie en Chili

Landen bezocht: