Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu

Bariloche

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 December 2014 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Tja sorry hoor het heeft even geduurd voordat er en nieuw verslag is maar dat heeft zo zijn oorzaken:
Veel reizen laat aankomen en vaak heel vroeg vertrekken
Zee beroerde Wifi in hotels of mn de hostels (nakken tikkers ;-)
De vele wijntjes zodat ik niet meer nuchter kan schrijven ha ha
Grootste oorzaak is wel de "Nature Shock"...Ik kom in de ene geweldige natuur ervaring en direct weer in de andere..Ik kan je verzekeren dat ik de afgelopen week meer ijs water, eindeloze steppes, wijn, gigantische vergezichten enorm hoge bergen talloze rivieren en beekjes bij elkaar gezien heb dan mijn hele leven tot nu toe... en dan heb ik nog niet eens de vele wijntjes meegerekend ...;-)
Goed nu het serieuze werk Bariloche
De reis naar Bariloche vanuit Porto Madryn is te lang dus we overnachten eerst in Esquel.. de weg daar naar toe vanuit Porto Madryn (Oostkust) richting Andes (West)is al 10 uur met de bus en dan zitten met veel grind wegen er tussen .. De kaatste uren is rijden door een soort Rocky Mountains waar de Grand Canyon niet voor onder doet... Ben ik echte wel in Argentinie ?? We komen om 5 uur aan dus na inchecken eerst even wat drinken want het is tenslotte zomer en ook hier prima weer !! Ook hier weer een gezellige avond en morgen rijden we door naar Bariloche maar voordat we in Bariloche zijn doen we eerst Parc les Alerces aan ..(Alerces zijn larixen) een geweldig natuurpark met vele bomen van 2000 jaar oud.. We bezoeken het park per bus en we worden vergezeld door ene Angel de plaatselijke gids...
Het park is geweldig mooi vele beken en lagunes en we maken een boottocht over het meer, vele foto s maak ik hier...
Angel de gids is al een toeristische attractie op zich, geweldig mooi accent (een soort fransman die engels spreekt), hij herhaalt standaard zijn laatste woord, is 60 jaar maar is zo mager , grote wenkbrauwen zodat je z n ogen nauwelijks ziet en atletisch dat we bijna rennend door het park gaan.. het mooiste aan hem is zijn enthousiasme hij huilt bijna bij de oudste boom van het park.. ik heb enorm moeite om serieus te blijven dus je kan nagaan dat ik hem de komende week hem vaak nadoe tot ergenis van sommige reisgenoten...
Toch geef ik Angel een 10 de liefde voor zijn vak zijn enthousiasme en het geluk wat hij uitstraalt ...en dat zonder vlees vis en alcohol !!!
Eind van de dag komen we in Bariloche aan het wintersport gebied van Argentinie, Dit gebied is zeer Duits georienteerd(Het heet niet voor niks klein Zwtserland), dat is te zien aan de vele chalets, chocolaterien, bier pullen en stubes , het is ook nog kerst sfeers trouwens,,
snachts is Bariloche van de jeugd , ze rijden in oude brikken het liefste zonder licht, muziek aan en met geblindeerde ramen ..Ik heb mij rot gelachen enorm veel plezier gehad wat een malloten en wij pasten ons hier goed aan ha ha genoeg gein..de dag daarop weer een bezoek dit keer aan natuur park Nahuel Huapi, een oud indianen gebied met prachtige meren en beken, hier hebben we een mooie wandeling gemaakt van zeker 6 uur, ook hier weer onder begeleiding van de plaatselijke gids Angel..;-)
Het mooie van deze reis is de overweldigende natuur en s avonds het heerlijke eten en de gezelligheid Ik kan het prima vinden met een aantal reisgenoten en het zijn mn een aantal jongeren (30 ers)en de reisleider zelf waar ik veel mee optrek..humor is toch wel heel belangrijk voor mij
In Bariloche heb ik de beste vlees tot nu toe gegeten Volgens vele Argentijnen in Bariloche het beste van heel Patagonie, lucky guy , wat een mazzelaar ben ik toch Sorry voor Angel maar ik eet de grootste steaks ...dan ben ik maar niet zo strak op mn 60 ste ha ha ..
morgen (7 dec) weer heel vroeg op richting El Calafate dit gaat per vliegtuig.....

  • 15 December 2014 - 07:52

    Evelin:

    Zo... Lijkt mij ook wel wat om zo'n reis te maken!!! Misschien doe ik het nog wel... :-))

    Jij geniet er van en vergeet niet de foto's aan ons te laten zien als je terug bent, he??

    Tot de volgende post en blijf genieten!!!
    Groetjes,
    Evelin



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4971

Voorgaande reizen:

18 December 2015 - 08 Januari 2016

Costa Rica & Panama

28 November 2014 - 21 December 2014

Argentinie en Chili

Landen bezocht: