Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Kees Mijnders - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

20 December 2014 | Argentinië, Buenos Aires

De laatste dagen in Argentinie..
De vlucht vanuit Vuurland heeft 3 uur geduurd , normaal na zo een vlucht begint je vakantie...;-)
Ik heb in mijn leven niet zo veel kilometers gemaakt als afgelopen 3 weken, hoeveel weet ik niet precies dit zoek ik nog wel uit want er komen nog genoeg winterweken aan in Nederland dat ik s'ochtends aan de nespresso zit en denk...laat ik eens even wat uitzoeken...
We komen pas 's avonds aan zodat we eigenlijk alleen nog maar kunnen eten dat hadden we ook zo gepland want morgenochtend vroeg gaan een aantal van ons al weg (watervallen van Iguazu ) zodat we een afscheids etentje hebben en tevens Marko onze reisleider kunnen bedanken.
Marko is een toffe gast , ik heb ook dankzij hem een geweldige reis gehad,we zijn enorm veel samen opgetrokken en uit geweest , ik heb er een vriend bij voor het leven...
Zaterdag (gisteren dus) hele warme dag, 34 graden en lekker klam geen dag om buiten te zijn..toch ontkom je daar niet aan zeker niet als je in Buenos Aires bent. Ik had al met Carmen (een 2e dochter van me..;-) afgesproken om een voetbal tour te doen, zij wil graag naar Boca Juniors en ik graag naar River Plate.....we gaan dus naar River Plate ha ha...
(' s middags gaan we naar Boca hoor)
River Plate ligt in het noorden van BA dus we gaan met de metro (Linea D) er zijn 5 metro lijnen en de metro bestaat al vanaf de vroege 20 er jaren..Het is best wel druk het is vrijdag dus veel forens verkeer..Elke stad is hierin hetzelfde..mensen die naar werk gaan of weet ik veel wat gaan doen...
River Plate ligt in een mooie rustige wijk, leuke wandeling met chique huizen, dus ik besluit ook hier een huis te gaan kopen als vakantie adres en uitvalsbasis voor andere reizen in Z Amerika welke ik wil gaan onder nemen.
River Plate is een grote club in Argeninie, te vergelijken met b.v Juventus, veelvuldig kampioen geweest en de Copa Libertadores gewonnen, dat is de 'Europa cup'maar dan in Z Amerika...-)
Ik koop dus een shirt maar die is voor een van mijn lieve jongens , ik ga er ook vanmiddag een kopen in Boca dus ze vechten er maar om wie welke wil....;-)
Zelf ben ik voor River maar het Boca shirt is wel heel erg mooi!! (ik besluit dus maar om er een extra te kopen in Boca..het geld moet toch rollen zolang je dat hebt.....)
Leuke foto's gemaakt en rondleiding gedaan door het stadion en museum..Ik bemerk dat ik de spaanse taal al aardig kan volgen als je 3 weken hier bent..maar gelukkig is Carmen mee, ze is niet alleen een lieve meid ze is ook de Spaanse taal goed machtig..lekker handig voor Keessie.. Ze reist al vanaf augustus door Z Amerika na haar studie afgerond te hebben..dat doet ze dus erg goed...!!
We eten ergens nog een beef de chorizo de vleessoort van Argentinie, een prima restaurant en ik doe de bestelling is spaans alleen water zonder prik bestellen gaat dus mis ..met prik maar ach de maag mag ook wel weer eens een schoonmaak beurt hebben...;-)
Op naar Boca Juniors dat ligt dus in het Zuiden in de wijk Boca, daar heb ik al de begin van deze reis over verteld dus ik ga niet in herhaling treden, dat doe ik trouwens nooit....
We zijn daar pas laat na 2 metro lijnen en taxi , 5 uur s middags dus de rond toer door het stadion kan niet meer, beetje jammer voor Carmen want ze wilde graag in het stadion zijn, gelukkig kan je de tribune op..maar dat is schrikken de grasmat is er al uit gehaald ha ha ha..dat maakt de aanblik toch anders..
Hier kopen we de shirtjes en we gaan als 2 Boca fans weer de straat op,
taxi terug naar hotel..
Vandaag toch veel gezien van Buenos Aires, veel met metro, verschillende wijken en via de taxi's
We gaan s avonds eten in Puerto Maduro, via reservering, prima restaurant en nu echt het laatste avondje, we eten met ons vast groepje waar ik veel mee ben opgetrokken...
We wandelen na het eten nog 2 uurtjes terug, het is nog warm en overal gezellig druk een prima afsluiting van deze geweldige stad
2 uur 's nachts voldaan naar bed.
Nu zit ik in de lobby van het chique hotel Castellar ..
Nog 3 uurtjes en dan worden we weer opgehaald om naar vliegveld te gaan..
Morgen kom ik aan op Schiphol..
Het is mooi geweest letterlijk en figuurlijk...
Ik ben ook weer heel blij om naar huis te gaan...
Het was een grote natuur shock en dan in de positieve zin van het woord..gelukkig heb ik veel foto' s (ook al zeggen die veel minder dan wat je echt ziet) dan helpt mijn dagboek veel meer , ik heb heel veel genoteerd en bijgehouden, dan blijft de herinnering goed bij
Deze blog doet de rest
Adios....

• 20 December 2014 - 18:47

Marko:

BEDANKT.. groetjes uit het calafaatje.. emotioneel werd ik. Je bent geweldig. T ga je goed vriend en we houden contact

Viespeuk

• 20 December 2014 - 19:52

Evelin:

:-)))

Leuk het verhaal over de voetbalshirts!! Dat tweede Boca shirt ga je zeker voor jezelf houden?? :-)

Heb je een Flickr account? Zet wat foto's op het Net, dan kunnen wij ook genieten...

Ik hoop dat je een heel goede reis zal hebben en ook heeeeel gezellige feestdagen!!